ANSVARIGA UTGIVARE

Johan Hedman och Mattias Åsén följer Rotebro IS FF:s väg upp till division 1


lördag 11 juni 2011

Inför Rotebro - Falukorv... förlåt Falu BK

För er som trodde att Rotan är på väg neråt i tabellen så kan Rotanbloggen hälsa: Fuck You! Idag vänder vi skutan mot division 1 igen. Jag är ledsen Falu - det blir till att tröstäta Falukorv á la Kicki Danielsson på bussen hem, för på Skinnaråsen har ni inget att hämta!

Årets kanske bästa träningsvecka avslutades i torsdags, där alla tre träningarna innehöll engagemang, tempo, kvalitet och Mbye. Anledningen till den fina träningsveckan kan gå att hitta innan den ens började då spelarrådet hade ett KRISMÖTE med tränarstaben. Där luftades allt som fanns allt luftas och efter tre tuffa förhandlingstimmar bestämde vi att ALLA ska lägga sina strumpor i korgen efter träningarna. Efter detta moralhöjande beslut kunde gruppen släppa sina bördor från sina axlar och gå ut och prestera. Framförallt lille Klas. Den numera 22-åriga Lukas Strömberg D-o-m-i-n-e-r-a-d-e måndagen och tisdagen som Bacon ryktas göra på rasterna på sin skola och valde sedan att konservera sin nyfunna form till lördagen genom att strunta i torsdagsträningen. Slugt.

Det som annars imponerade mest under veckan var de två hemvävda stjärnorna Kalle Ramsell och Johan Hedman som under krossbollstävlingen mördade allt motstånd. Två av tre grensegrar, där avslutande "Ta ned 40-meterskross med bröst-klack-fot" klarades av på felfritt sätt genom att sätta fem av fem försök. "Svårt" som 14 skulle sagt.

Falu BK då? Ja, det råder delade meningar om det laget. Enligt tabellen är det inget stjärnlag, men flera säkra källor (alla från Sollentuna United) har meddelat att det är ett bolltrillande lag som håller boll inom laget, men som har lite svårt att komma till i sista tredjedelen. Deras kanter är farliga med fina fötter, men deras försvar är lite långsamt och bör kunna straffas med en hög press eftersom de är något naiva i sitt passningsspel.

Vi kommer med ett himla revanschsug och kommer slita hund för att vinna den här matchen. Inställningen kommer det inte att vara något fel på denna gång, och med hjälp av Ruben och övrig publik så kommer vi ta en ny trepoängare i jakten på Division 1. Farväl Falu!

/13

6 kommentarer:

  1. Lycka till idag! Tyvärr kommer jag själv missa dagens och flera av hemma-matcherna framöver nu av olika skäl. Jag håller med till 100% att INSTÄLLNINGEN till matchen är avgörande. Motivation slår klass! (Det är så EXTREMT tydligt t ex när ett bottenlag som slåss för att hänga kvar ofta kan slå ett topplag.)

    Så gå in idag på planen med inställningen att:
    a) det är Sollentuna United på andra sidan
    b) allt annat än seger innebär nedflyttning i 3:an (ni tar alltså denna mentala inställning!)

    Så vill jag läsa i tidningarna och på bloggen efteråt om en klar 4-0 seger!

    SvaraRadera
  2. Analys: Din första positiva och icke kränkande kommentar på länge :) Duktig pojke :)

    Nu blir det istället jag dårå som bidrar till det negativa. Jag tippar ENDAST :O 3-0 till Rotan ! ;)

    SvaraRadera
  3. mendy har gjort 3mål inte 2 som det står på bloggen heheh

    SvaraRadera
  4. Pierre, jag tror du förväxlar mig med någon av alla de andra anonyma. Jag har aldrig skrivit vare sig negativa eller kränkande kommentarer. Jag ger analys och goda råd. Det bör inte vara kränkande för vuxna människor. För övrigt är jag en NÅGOT bättre resultat-tippare än dig verkar det som. :-)

    SvaraRadera
  5. Analys: Well... we shall let bye gone's be gone's hey ? :)

    Ja tippningen vann du denna gången. But next time, i SHALL conquer

    SvaraRadera