ANSVARIGA UTGIVARE

Johan Hedman och Mattias Åsén följer Rotebro IS FF:s väg upp till division 1


måndag 14 mars 2011

14 maj - årets match!

14 maj. Det är datumet för årets match inom boxningsvärlden. Tyson gör comeback? Ali ska försöka vinna mot Michael J Fox i en Parkinsonduell? Nej, nej. Nu snackar vi stormatch här - den håriga iraniern Armin Iranpak ska försöka sig på att slå den väldiga ariska besten Calle Lennerman. Håll i er!

Det hela började med att Calle Lennerman är en ganska farlig människa i sin natur. Ond skulle man nästan kunna säga. Armin å andra sidan är en ganska enerverande människa för sådana som Lennerman. Asirriterande skulle man nästan kunna säga. Klart som fan att ett par strypgrepp tas av den 35 kilo tyngre svensken, något som Robert de Niro-kopian Armin vägrar att acceptera. Efter en vinter kantad av gymtimmar och proteinshakesätande för Armin kände han sig redo att möta sin Nemesis i ringen. Datumet fastställdes till lördagen den 14 maj, Viasat Boxning ville senarelägga matchen men det sket vi i, ett datum som bör färgläggas i kalendern för alla boxningsfantaster, Rotanblogganhängare och alla de som är måna om Armin Iranpaks liv.


Under fredagen fick de båda slagskämparna chansen att möta varandra i ringen, dock utan fight. En mental match som man måste säga att C. Lennerman gick segrande ur. Han rörde inte en min och stirrade ner sin femton centimeter kortare antagonist i ringhörnan. Armin försökte se ut som de Niro i "Tjuren från Bronx" och lyckades utomordentligt. Detta utseende är också nog det enda som talar för att Armin vinner matchen den 14 maj.

Idag är det två månader kvar till Matchen med stort M. Kan det bli större än så här?

1 kommentar:

  1. Armin " David" Iranpak14 mars 2011 kl. 21:18

    12 personer har röstat.. 7 röster på mig och 5 på Calle.

    Jag har faktiskt röstat på mig själv. Jag har aldrig varit så laddad för en match och jag kommer göra mitt bästa för att vinna matchen.

    Det är lite som Rocky 4. Där jag är Rocky och Lennerman är Ivan Drago. Och Rocki vann den matchen..

    Jag tackar er som röstat på mig och jag ska för er skull slå skiten ut Calle !

    SvaraRadera