ANSVARIGA UTGIVARE

Johan Hedman och Mattias Åsén följer Rotebro IS FF:s väg upp till division 1


torsdag 24 februari 2011

Men jag skriver väl då!

Rotanbloggen börjar mer och mer bli ett heltidsjobb. Just nu sitter jag på rasten på mitt andra jobb (läs; andrajobb) och skriver ett matchreferat från en match som jag inte ens sett eftersom mina gästskribenter fick kalla fötter. Fuck You Iranpak och Strömberg!

Matchen som spelades i ny rekordlåg värme (eller kyla) i måndags på det uppvärmda konstgräset på Midgårdsvallen i Märsta mot Valsta Syrianska slutade med Rotanförlust, 1-4. Grabben Blombergs förra lag var, enligt utsago - jag förlitar mig på rykten av K. Ramsell och C. Holm, två personer med part i målet i fråga - det något bättre laget i matchen och vann rättvist om än något för stort.

Under matchanalysen i tisdags så menade tränarduon Holm-Blomberg att vi stod för en klart godkänd insats där individuella misstag gjorde att resultatet rann iväg något. Offensivt skapade vi en del chanser och framförallt de inledande tjugo minuterna av andra halvlek var mycket bra, då chanser skapades och spelet i det nykomponerade 4-2-3-1-systemet fungerade utmärkt. Med lite bättre utdelning där så hade vi kunnat få med oss ett bättre resultat hem till Rotebro. Resultatet är dock sekundärt och vi tar med oss det goda passningsspelet och det välfungerande kollektiva försvarsspelet. Man bör ha med i åtanke att Valsta är ett stabilt division 1-lag och vi visade stundtals att vi kunde stå upp emot dem på ett bra sätt, om än inte i 90 minuter.

Rotans första målskytt för året blev Vallentunaförvärvet Johan Larsson efter fint förarbete av Armin Iranpak - ett förhoppningsvis förlösande mål för laget som är känt för sin goda målproduktion. Laget vi ställde upp med var följande: 4-2-3-1:
Danne
Fredrik (Provspelare, Djurgården), Lennerman, Mbye, Jonas (Ny, Spånga)
Keynan (med reservation för stavning, provspelare, Djurgården), Leal
Vigge (Ny, Järfälla), Kalle Gnäll, Rolle (Provspelare, Råsunda)
Tomas (Ny, Råsunda)

Det här blev ett tråkigt inlägg, men ni fans måste få veta lite om matchen och nu är rasten slut så då kan jag faktiskt inte skriva mer. Väntar på att någon rysk oljemiljardär ska pumpa in pengar i bloggen så att vi kan blogga på heltid. Au revoir!

Skedman

1 kommentar: