ANSVARIGA UTGIVARE

Johan Hedman och Mattias Åsén följer Rotebro IS FF:s väg upp till division 1


söndag 20 februari 2011

Rotebro Friidrottsförening

Vecka 7 var veckan som Rotebro officiellt lade ner fotbollsverksamheten och valde att sadla om till friidrottsklubb. Så Tureberg Friidrott - se upp för 2011 kommer vi vinna alla långdistanslopp!

Den nya istiden som bäddat in kommunen har ju ställt till det lite för oss fotbollsspelare. Framförallt för oss som inte förfogar över en uppvärmd konstgräsplan (känns som att Lasses förslag om att installera generatorer, så junisarna kan cykla upp värmen, borde få gå en vända till i styrelserummet). Så fotbollsskorna har fått vila i spelarkorgarna under veckan och istället har vi snällt fått snöra på oss löparskorna igen. Bredden runt struntar i om det är 20 minusgrader och snö upp till midjan - den ska löpas! Och Lukas Strömberg, som officiellt varit borta på grund av sjukdom men som snarare verkar ha varit på träningsläger, spurtade om storfavoriten Bani på upploppet. Bani ville dela guldet, men tjuren från Edsberg är inte den som delar och står nu som officiell regerande mästare i den prestigefyllda Bredden Runt-tävlingen.

Torsdagens inställda träning (det var "Bonde söker Gris" på TV) upprörde Unge Träningsvillige som drog upp till den snötäckta skinnaråsen och körde intervaller. Inga supportrar följde träningen.

Helgen har annars präglats av inomhusfotboll, där vi besökt tre olika hallar på två dagar - och vilken fotboll vi har fått se! Här är ett axplock av den propaganda som vi bjöd ett upphetsat pojklag:
- Leal gjorde helgens konstmål då han hoppsnurrsparkade in en långboll medans han blundade och skrev inköpslistan till kvällens middag.
- Lukas dunkade in helgens hårdaste skott via ribban. Fuck You Berg menade att han var på bollen, men i så fall hade den ramlat av så den lögnen går vi inte på.
- Röda lagets totalfotboll under söndagen där de andra lagen bara kunde stå och applådera sina motståndares framfart (just applåderna var ju en, med facit i hand, dålig försvarsteknik).
- Sen blev Sebban trött på propagandan och valde att sparka ner Gustaf Lundén inom loppet på en minut. "Gnäller man sparkar jag bara hårdare" sa tuffe Strömberg. "Han är ju sjuk i huvet" kontrade Guffen. Ordbråket är igång. Härligt!

Imorn är det dags för träningsmatch nummer två, då Blombergs forna klubb Valsta Syrianska väntar på Midgårdsvallen i Märsta. Många spelare ska testas och det nya spelet ska stämma, mot en motståndare som spelar i divisionen över oss och som för en dryg vecka sen slog våra antagonister Sollentuna United med 4-1 (antagonistbloggaren Jens Ågren menade dock att matchen var jämn). Det blir ett spännande test för oss och en bra chans för många att visa att de är av Rotan-kvalité. Unge Jobbande missar matchen och Agent Måsen har ett uppfostrande snack med sin klient D. Ström, som missat träningar i veckan, vilket innebär att ingen bloggrepresentant kommer att närvara under matchen. Ni trogna bloggfans ska dock inte bli snuvade på konfekten och nu köpslår både Armin och Lukas om att få skriva ett referat. Eftersom den ena inte kan skriva svenska och den andra inte har någon humor så lutar det åt att det blir det sämsta inlägget någonsin som publiceras imorn eller tisdag. Kan bli slutet på den här bloggen.

För alla er som undrar hur det går på FM med Rotebro så kan jag avslöja att jag skiter i den jävla filen! Johan Hedman missar ju alltid mål och orealistiska spel är inget för mig. Sverker hade kastat skiten i soptunnan och det gör jag också. Avgå alla!

#13

P.S. Den som kommer att spela med den utlånade tröja nummer 13 får se till att tejpa på en etta så att det blir 113 eller 131, för tröja nummer 13 sitter bara på en spelare. Och den spelaren är jag. D.S.

9 kommentarer:

  1. När blev jag Edsbergare unge ovetande?

    SvaraRadera
  2. Skönt att inlägget kom upp 13.37. LIIIIIIIIIIIIIIT
    Calle

    SvaraRadera
  3. Du blev det när jag skrev det Klas! Och jag noterade likt dig Mellis det datanördiga klockslaget för publicering.

    SvaraRadera
  4. Vem har sagt att jag inte ska se matchen? När jag började läsa inlägget tänkte jag: "fan va soft med match, undrar om nån har bil". När jag läst klart tänker jag: "fan va osoft, hoppas ingen har bil". Jag känner mig ovälkommen och förudmjukad.

    P.s. D Ström tillhör inte längre mitt stall (jag gav honom inget livstidskontrakt med omyndighetsförklaring á la Skedman). D.s

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas också att Åsén står utan skjuts och röstar för att Armin ska få skriva inlägget istället. Fuck you Ingesson!

    SvaraRadera
  6. Allt blir ju bättre än de du gjorde förra året fittbob! Du va kass !!!

    SvaraRadera
  7. Jag har insett att min inhopp på rotanbloggen var lite som Bobby Batongs inhopp mot Västerås borta. Jag kom in, det såg spännande ut, det gick åt helvete och sedan hängde jag mest kvar för att det inte fanns någon annan att byta in.

    SvaraRadera
  8. För övrigt så var jag stensäker på att folk slutat avsluta meningar med tre utropstecken (dessutom särskrivet) någonstans i början på högstadiet.

    SvaraRadera