ANSVARIGA UTGIVARE

Johan Hedman och Mattias Åsén följer Rotebro IS FF:s väg upp till division 1


tisdag 1 februari 2011

Veckans spelare: Armin Iranpak

Orsaken till att vissa spelare aldrig slår igenom kan vara svår att ringa in. Inför 2011 rannsakar dock Rotans Glader sig själv: "jag är nog lite dum i huvudet". Trots det lovar Armin Iranpak att 2011 ska bli hans år och att han skjuta Rotan upp i 1:an.

Armin är en glädjespridande iranier som gör sin 4:e säsong i klubben. Trots att han älskar att stå i mål på uppvärmningarna (och gör det bättre än Fuck You Berg) så ses han främst som anfallare eller yttermittfältare. Armin är en av truppens största talanger som alltid öst in mål i b-laget, men som haft svårt att ta en ordinarie plats från start i a-laget. I sina bästa stunder är han omöjlig att stoppa och i omklädningsrummet är han utan tvekan klubbens största stjärna, en raktigenom älskvärd person. Det är allmänt känt att hans största stund i livet var när Inter tog hem Champions League 2010.


- Vem är du?
- Tjoo (leende)! Mitt namn är Armin Iranpak och jag är 21 år gammal...

- Varför spelar du i Rotebro?
- Jag spelar i Rotebro för att jag trivs som fan med grabbarna i laget och för att det är en bra klubb.

- Individuell målsättning för i år?
- I år SKA jag ta en plats bland dom första elva på allvar. Tänker inte acceptera bänk så mycket. I år ska jag vara lite mer seriös och ta det hela lite mer på allvar.

- Hur många elaka frågor vill du ha? Var klok nu, du vet att jag kan slakta dig.
- Hur många tog Johan? Fyra? Okej, jag tar två.

- Okej, fegis, då kör vi. Få spelare i Rotebro är så fullständigt överlägsna som du när du kliver ner i B-laget. Känner du att någonsin fått en riktig chans att bevisa vad du går för under en längre tid i a-lagströjan?
- Om jag ska vara ärlig så har jag aldrig fått en riktigt chans under en längre tid i a-laget. Jag har väntat på chansen och varje gång jag undrat varför jag inte får spela har jag fått höra att jag varit i Iran under dom tre första veckorna av försäsongen...

- Om det hade delats ut ett socialt pris till den spelare sprider mest glädje i omklädningsrummet så hade du fått priset varje år. Är du alltid en sån fantastisk människa eller är det den fina stämningen i Rotan som gör dig så glad?
- Trots det som hänt i mitt liv försöker jag alltid ha huvudet högt och jag försöker alltid att le. När jag kommer till fotbollen så är det enbart fotboll i tankarna och fotboll gör mig glad. Så jag skulle nog säga att jag är alltid är en sån fantastisk person men att laget har en del att göra med det hela.

- Inför de två senaste säsongerna har många trott att du ska slå igenom, men det stora genombrottet har låtit vänta på sig. Har du överhuvudtaget utvecklats de senaste åren?
- Jag har utvecklats, men inte mycket.. Jag vågar inte ta för mig lika mycket nu som förut. Det beror på självförtroendet. Jag har alltid sagt att ingen kan få mitt självförtroende att minska, men efter att ha suttit på bänk en hel del så vågade jag inte tro på mig själv.

- Säsongen 2009 fick du ett specialpris på avslutningen med motiveringen "en spelare som i sina bästa stunder kan göra saker ingen annan kan, för att i nästa stund göra riktiga skitsaker". Spelar du medvetet lite på chans för att skapa chanser eller är du bara helt dum i huvudet?
- Hahaha, va fan ska jag svara?! Jag vet inte! Jag måste nog vara lite dum i huvudet.

- Rotanbloggen tror att 2011 kommer bli Armin Iranpaks år. Känner du själv att det är dags att växa upp, bli en man och skjuta Rotan upp i 1:an i år?
- Här e frågan jag väntat på ! I år är mitt år, jag kommer kämpa mig en plats i startelvan och jag kommer kriga för att vi ska ligga i topp!


10 snabba:

Grabben Blomberg eller Cribba Holm? Cribba, jag har ju inte haft grabben så länge.
Johan Hedman eller Mattias Åsén? Måste jag? Jag väljer båda!
Träningsläger i Norrtälje eller träningsläger i Iran? Träningsläger i Iran
2 fula mål eller 1 snyggt? 2 fula
Vaxade ben eller hårig rumpa? Vaxade ben
Inter eller Rotebro? Skojar du eller? Inter ! Jag åker i fängelse för Inter om det behövs.
Vinna serien men förlora båda matcherna mot United eller Vinna båda matchern mot United men inte vinna serien? Vinna serien
Bänken 90 minuter i a-laget eller hattrick i b-laget? Hattrick i b-laget
Kryssning eller krysset? Kryssning
Riktigt bakfull eller riktigt hårt tacklad av Calle Lennerman? Riktigt, riktigt bakfull...

Trots flera sköna svar så var inte heller Armin intelligent nog för att förstå att hela syftet med "10 snabba" är att man inte får gardera. En antydan till val gör Armin ändå, när han väljer att avsluta intervjun med att först skratta hysteriskt för att sedan utbrista "KUNG Åsén! Och idiot Johan...". En antydan som sagt. Håll ögonen öppna efter del 3 i veckans spelare. Titeln veckans spelare kommer vara lite missvisande då vi är för ivriga för att endast släppa en intervju i veckan. Håll till godo.

/Skribent Åsén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar