ANSVARIGA UTGIVARE

Johan Hedman och Mattias Åsén följer Rotebro IS FF:s väg upp till division 1


onsdag 16 februari 2011

Veckans spelare: Calle Mellström


Denna veckas spelare är kanske inte så känd för den trogne supportern på Skinnaråsen eller för gubbarna på gnällbänkarna. Men för den som läser bloggen flitigt och för ortens alla flickor är Rotans framtid och titelaspiranten till Mr. Rotebro för en lång framtid, ett känt namn och ansikte. Här är Calle Mellström.

18-åriga Calle Mellström kom till klubben förra året från AIK:s ungdomsakademi och trots att han var yngst i laget och därmed alltid fick börja i mitten under kvadraten, satte han snabbt spår i omklädningsrummet. Han passade in i gruppen från första stund och trots att han fick sparsamt med speltid förra säsongen så var han en viktig kugge i laget. Sin största insats gjorde han dock under inkilningen på Norrtäljelägret och i år siktar han på att ta över den åtråvärda titeln "Mr. Rotebro" från Jagge, något som ska vara omöjligt - om man inte heter Calle Mellström förstås.

- Hej Calle, du är nästa man för rakning!
- Tack, tack, jag är lite nervös.
- Det är du med all rätt, men det ska nog gå bra det här. Vi börjar enkelt. Vem är du?
- Jag heter Calle Mellström och är 18 år.
- Fan Calle, du verkar ju jättenervös! Lite roligare svar krävs för att det här ska bli bloggmaterial.
- Okej, hehe, nu skärper jag till mig.

- Bra! Varför spelar du i Rotebro?
- För att jag älskar att lira med så många bra, och sköna grabbar. Otroligt skön stämning hela tiden!

- Klart bättre, har du några personliga målsättningar med säsongen?
- Jag vill vara med och utmana om en plats i elvan såklart!

- Det är nu det är dags att bli nervös, du har valt att få tre tuffa frågor och två snälla. Är du beredd?
- Jag är beredd!

- Under förra säsongen var du yngst och hade knappt hamnat i målbrottet. När du väl fick chansen att hoppa in borta mot Västerås hade du chansen att avgöra, men snubblade på bollen. Hur gick tankarna efter en sådan debut?
- Haha det var ett sjukt inhopp och en sjuk situation! Snubblade ju inte på bollen riktigt utan blev mer knuffad. Jag kommer ihåg att jag var sjukt trött efter men otroligt glad och stolt att ha fått göra debut och ha spelat! Och som yttermittfältare (!)

- Beckham har gjort det, Wilhelmsson likaså. Båda är ikoner och bendrade av miljontals flickor världen över (nåja, kanske inte Chippen, men han har en snygg fru) men har bespottats för sitt val att knyta upp håret till en tofs. Nu har du valt att göra samma modemiss. Varför Calle, Varför?
- Jag lovar att sluta med det. Jag tycker verkligen inte om det, men jag har en väldigt opraktisk frisyr, och hatar när håret faller ner i ögonen.. Men jag lovar att jag ska sluta ha tofsen!

- Trots din ringa ålder när du kom till Rotebro förra året och trots att du inte kände någon i laget i övrigt, smälte du in lättare än någon annan spelare tidigare. Du fick specialkramen redan på andra träningen. Vad är hemligheten för att komma in i ett gäng så snabbt?
- Jag vet inte riktigt. Har väl inte speciellt svårt att smälta in i grupper överhuvudtaget. Men jag sökte mig till de som verkade sköna och det var inte så svårt. Jag är väldigt glad över att jag blev blivit accepterad av laget så snabbt, det underlättade väldigt mycket för mig första året. Därför tycker jag att det är extra tråkigt att en sån skön kille som Alex har slutat. Saknar honom på och utanför planen!

- Funderar starkt på att redigera bort kommentaren om Alex, men jag vill inte att du ska känna dig felciterad. Du har blivit kallad för "Snygg-Calle" och känner varenda flicka i Sollentuna (jag har kollat upp detta och framförallt känner dem dig) - vad är DEN hemligheten undrar nog inte bara jag?
- Haha det är väldigt oklart. Jag rör mig väl i rätt kretsar får jag väl hoppas! Ni får hänga med på studentfesterna så får jag presentera er.

- (Officiellt valde Johan här att redogöra för Calle att bloggredaktionen är alldeles för gamla för att hänga på studentfester och ragga på småtjejer innan nästa fråga ställdes.) Trots din talang fick du inte många chanser förra säsongen, med flera nyförvärv inför denna säsong - hur stora är chanserna egentligen till spel i år?
- Jag vet inte, jag tyckte att det kändes väldigt bra i de sista träningsmatcherna mot Råsunda och Frej då jag fick starta båda. Men man vet aldrig såhär tidigt. Det har ju kommit till många nya som är bra. Hoppas att om jag ger 110% på varje träningspass så kommer det att löna sig. Men man måste ju sikta på elvan!

Checklistan:
- Tofs eller pannband? Pannband!
- Blondin eller brunett? Brunett.
- AIK eller Rotebro? Rotan, alla dagar.
- Snygg-Calle eller Mellis? Haha Snygg-Calle!
- Årets mål på träning eller skitmål på match? Skitmål på match.
- Stinsvillan eller O´learys? Haha måste säga O'learys annars får jag skämmas!
- Raka benet eller raka håret? Raka benen! Vi får göra ett nytt försök snart!
- MVG i alla ämnen eller avgöra El Clasico? Avgöra El Clasico såklart!
- Studentflak eller studentskiva? Studentskiva!
- Ettan eller Tvåan? Haha tolkningsfråga? Ettan!

- Tack för en trevlig intervju Calle - det var väl inget att vara nervös för?
- Nej, det gick ju fint det där!
- Lycka till nu under säsongen och hoppas att du vinner Mr. Rotebro 2011!
- Det är en titel man bara kan drömma om med Jagge i laget.
- Jag vet Calle. Jag vet.

Rotanbloggen önskar Calle stort lycka till under säsongen och medger att det inte finns många som man hellre önskar framgång än den snygge och sympatiske 18-åringen. Löftet om att han ska sluta med hårtofsen gör också att han tar steget från pojke till man. Han är ju ingen innebandyspelare för i helvete!

/Skedman

1 kommentar:

  1. Att det inte nämns något om Calles mentor Patric Jildefalk är obegripligt...

    SvaraRadera