ANSVARIGA UTGIVARE

Johan Hedman och Mattias Åsén följer Rotebro IS FF:s väg upp till division 1


torsdag 22 april 2010

Det går bra nu!

Rotanbloggen har, självgoda som vi är, kunnat konstatera att bloggen bara växer och växer. Om detta har något samband med lagets premiärseger (högst sannolikt) eller om det är ett kvitto på att vi är ganska roliga, duktiga, kreativa och ihärdiga låter vi vara osagt. På kvittot har vi kunnat läsa ut att bloggen under veckan som gått (må-to) haft över 1000 besökare. Kommentarsfälten börjar fyllas allt oftare och feedback-engagemanget har visat sig genom många knapptryck på like-knapparna (vem fan tryckte dislike på senaste matchreferatet?).
Detta uppmuntrar naturligtvis oss att lägga ner än mer tid och energi på bloggen, och tro oss, vi har många projekt på G...



Ett projekt vi startat är reklamannonser på sidan, vilket ni säkert märkt. Tanken med detta är inte att subventionera Mattias Valborgsfirande i Uppsala eller Johans klippningar hos Brasse (lokal frisör i Gillboområdet som Johan har klippt sig hos sen han var 7 år och som alltid pratar Rotan med fotbollsreferenser från tidigt 90-tal för att avsluta med att kamma upp håret i en Elvis-frilla, deru Armin!). Tanken är att de eventuella storsummor som vi drar in oavkortad ska gå till Rotan-projekt. Nu pratar vi inga miljardsummor som konkurrenten United Galácticos kan skryta med, men varje krona kommer att vara en del av något Rotebro-relaterad event på exempelvis derbyt mot just United. Så fortsätt läsa bloggen, sprid sidan till vänner och anhöriga med Rotan-intresse och om ni vill, klicka gärna på länkarna emellanåt.



Ett annat projekt är att komma med allt fler videoinlägg. Det finns gott om idéer som är både bättre och roligare än Kalle Gnälls lama "specialstraff". Enligt rapporter har kameran närvarat vid återkommande tillfällen uppe på Skinnaråsens träningsanläggning och t.o.m Christer har visat intresse för detta. Håll till godo...

Vi skrev i senaste matchreferatet att Rotan numera uppmärksammas i ALLT FLER sammanhang. Kanske en lätt överdrift kände vi själva, men icke! I veckans nummer av lokaltidningen representeras Rotans A-lag i inte mindre än tre artiklar; en om premiärsegern, en om de nya omklädningsrummet och en om manifestationen för Aris. Undertecknad vill härmed ta tillfället i akt att dementera att jag skulle ha påstått att jag låg bakom manifestationen, jag tror t.o.m att jag sa att jag inte hade något med den att göra (haha, vilken fantastiskt dålig ursäkt). Hur som helst, artiklarna finns att läsa här, bläddra till sidan 33 http://arkiv.mitti.se/erez4/online/mitti/sollentuna.html



Sist men inte minst är det dags att ställa om fokus till lördagens första bortamatch. Som Christer en gång sade så startar uppladdningen för en lördagsmatch senast på torsdagkvällen. Med andra ord blir det grötfrukost för spelarna fredag-lördag och under fredagens tv-spelskväll har Johan lovat att enbart dippa med gurk- och morotsstavar. Bloggen återkommer under dagen/morgondagen med matchrelaterade inlägg om läget i laget och info om motståndarlaget. Vi upprepar, håll till godo!

/Åsén

5 kommentarer:

  1. 1000 besökare innebär ju faktiskt att det är ca 500 (inte unika) besökare utöver Johan och Mats alla besök. Bra jobbat pojkar!

    /Shaggy McKvack

    SvaraRadera
  2. Jag har följt bloggen i smyg ungefär från starten utan att våga kommentera. Men nu kände jag att stunden va kommen att tacka för något trevligt att läsa när jag åker hem från jobbet! Ni har faktiskt lyckats med att få mig en gnutta fotbollsintresserad, vilket borde ses som en merit, då jag i vanliga fall är mer intresserad av att levla min blood elf paladin till 80 för att sedan inse någon dag senare att jag slösat bort ännu 1 månad av mitt liv :))

    Jag ska försöka släpa mig till skinnaråsen någon lördag så man får se Johan näta eller höra på när matte överdriver om något! Pöss o kram

    SvaraRadera
  3. Haha vilken jävla skräll att Danny K läser bloggen! Det gör mig djupt rörd. Första maj med en återställare på Skinnaråsen mot Gamla Upsala kanske det är dags att dyka ner?

    SvaraRadera
  4. Ni är oxå stora i södra shhlm!

    SvaraRadera
  5. Sluta gå in och "dislika" Jens Åberg!

    SvaraRadera