ANSVARIGA UTGIVARE

Johan Hedman och Mattias Åsén följer Rotebro IS FF:s väg upp till division 1


söndag 14 mars 2010

Storseger i säsongens första Derby!

Säsongens första Solletnunaderby spelades i skymundan utan större tifon eller spänning när division 5-laget Sollentuna FF gästade Skinnaråsen vilket de skulle ångra djupt. Efter 2-0 i paus och ett barnafödande (återkommer om detta) brakade det loss rejält i andra och slutsiffrorna kunde till slut skrivas till 9-2 till de röd-blå. Biyan Bozan var till och med värre än den gamla ryska skyttekungen Oleg Salenko och målade hela sex gånger!

Uppställningen såg ut på följande vis: 4-1-4-1, Fuck you Berg (ett smeknamn som äntligen tränare Johansson har anammat)- Daniel N, Mbaye (nu får du stavas så även om det är fel), Bobby, SnyggCalle- Bashar- Leal, Armin, Klöver, Bunny- Biyan. På bänken satt en toppformad men "dagen-efter-match-sliten" Johan Hedman som hoppades innerligt på att samtliga spelare skulle hålla sig på banan för att undvika någon fadäs. Han såg blek ut enligt flera vittnen.

Den första halvleken var helt okej från vår sida, med mycket bollinnehav och två fina mål inprickade av Biyan. På bänken diskuterades dock mest om Christer och Cribba verkligen sett rätt när de såg målvakt Berg slänga sig på uppvärmningen! Jag meddelade att de självklart sett fel, han halkade. Ett lugn spred sig på bänken. Med cirka fem minuter kvar av halvleken händer så det som inte fick hända: Det ropas ut att Christians fru ska föda. Tränarduon tittade tveksamt bak på bänken där den stela och, i det här läget, vettskrämda vraket Johan satt.
Efter viss fundering så läts ändå Christian springa av planen och den för dagen mycket Tunge Johan Hedman gjorde sig redo för byte. Trots fler krämpor än Sebastian Strömberg efter en kvarts träning. I skrivand stund vet jag inte hur det gått med barnafödandet, men visar det sig vara falsklarm igen så jävlar!

I andra halvlek lossnade det rejält med hög press och en målkåt Biyan som fortsatte spotta in mål på stackars lillebror Sollentuna. 9-2 slutade matchen efter sex mål av Biyan, ett av Hedman och Armin och ett solosjälvmål av en Sollentunaspelare, samt två straffmål av Sollentuna. Fuck You Berg noterades för noll räddningar. Sammanlagt 15-4 i målskillnad på säsongens två första träningsmatcher. Fortsätter vi med det målsnittet tror jag att vi kan klara oss kvar i tvåan. Ryktet säger att Rotans målfabrikation hamnar på andra plats i kvällens "Kanon och Kalkon" på TV4.


För övrigt...

...så finns nu en pärm med fasta situationer att plugga på inför matcherna. Där förklaras också ass.tränare Cribbas nya termer som "struten", "påkopplad", "motrörelser" och "inkast".
...så fick jag min önskan igenom när Biyan vid ställningen 2-0 kläcker ur sig klyscha nummer 1 "0-0 gubbar!" Tack Biyo!
...så hittades Johans kamera igen, den låg i Armins väska. Åtal väntas väckas nästa vecka. Fuck You Iranpak!
...hoppas jag och Kalle att alla som inte kom ihåg sina tider i cafét under helgen får sina könsorgan besökta av löss från tusen kameler. Eller av Lasses vrede.
...så är det sjukt djup snö på A-plan vilket undertecknad fick erfara två gånger i första halvlek när han hämtade bollar. Under snön hittades en cykel, en teckning av Bashar föreställande han som Kung över världen och även Johan Vega som alltså har legat gömd den senaste veckan. Jag lämnade allt förutom teckningen.


Nu till det viktiga: Jag glömde igår i min iver över att få till ett snabbt inlägg bort gårdagsmatchens största händelse. Nämligen införandet av målgesten "Veven" som tillämpades av mig själv och Kalle Ramsell efter 1-0-målet mot Älvsjö. Historiskt! För er oinvigda så har denna målgest fått en närmast legendarisk status hos alla som någonsin spelat FIFA 10, som spelets bästa och mest förnedrande målgest. Förhoppningsvis kan den åtnjutas den 29 maj. Jag ber om ursäkt för att jag glömde detta i mitt senaste inlägg och kände mig tvungen att nämna detta efter att ha fått ett dussin arga mail, tre hot(!) per telefon (jag ser ju att det är ditt nummer Fredrik Gaevert) och fem handskrivna brev av någon som måste ha dyslexi. Kul att Rotanbloggen skapar sådan debatt!


Tack för en första kreativ och spännande vecka med Rotanbloggen! Hoppas att intresset håller i sig!

/Tunge Johan Hedman

3 kommentarer:

  1. Underbart att kunna följa försäsongen från varmare breddgrader!

    Nu tar vi danskarna, i röven!

    SvaraRadera
  2. Finns ingen klubb - alla fall fotbollsklubb -som heter Sollentuna FF, tunge skribenten menar antagligen Sollentuna Fotboll IF ("fifen" kallad i folkmun)

    /Per

    SvaraRadera
  3. Per, jag tror nog mer på att Johan missade ett D, alltså skall det nog vara Sollentuna DFF.. I alla fall är det så jag tolkar inlägget och resultatet i matchen.. 9-2, om än på försäsongen, och sen klaga på ett humoristiskt inlägg kan bara ses som kvinnligt.(för jag förutsätter att du är "fifen"-fan?) ;)

    /"Det är lugnt" Öfverberg

    SvaraRadera