ANSVARIGA UTGIVARE

Johan Hedman och Mattias Åsén följer Rotebro IS FF:s väg upp till division 1


söndag 24 april 2011

EXTRA: Guffen talar ut om sin mörka tid i United!



De flesta av de tidigare Unitedspelarna känner ni sedan tidigare. Om det senaste tillskottet vet ni dock inte mycket. Gustav "Guffen" Lundén, även kallad Stoneface för sitt minspel, är född -92 och fostrad i Rotan, där han hade sin nuvarande tränare Cribba Holm som pojktränare. Guffen gick sedan till AIK där han tillbringade några säsonger innan han tröttnade på fotboll. Han hade tankar på att lägga av, men valde istället att gå till Sollentuna Uniteds juniorlag för att få spela med sina polare. Från en position på innermittfältet dominerade han stort vilket resulterade i spel med Uniteds division 5-lag. Guffen hade då fått tillbaka suget för fotboll och det skulle inte dröja länge innan han flyttades upp till division 2-laget. När han erbjöds kontrakt med minilönen 3000 kr per säsong skrev han glatt på. En signatur med ofattbara konsekvenser. När han under fjolårssäsongen hamnade i tränare Lindholms frysbox ville han gå till moderklubben Rotebro. Det fick han inte. Inför morgondagens drabbning ger vi er nu Guffens egna version av vad som egentligen hände under den mörka tiden i Mordor, förlåt United.



- Hur upplevde du din tid i Sollentuna?

- Förjävlig.

- Vad var det som gick snett?

- Jag skadade ljumsken precis innan matchstarten när jag hade en grym försäsong där tränarna verkligen trodde mig och jag fick spela. Sen fick jag veta att jag hade ”attitydproblem” och blev nedskickad till division 5-laget för EN utebliven träning. Jag tänkte skita i det när jag sen blev petad mot Rotebro på våren.

- Sportchef ”Attilla” vägrade sedan släppa dig till Rotebro, hur upplevde du den soppan?

- Han sa till mig att jag fick gå till vilken klubb som helst förutom Rotebro. Sen kände jag mig lite utnyttjad av klubben när jag skrev kontraktet med klubben.

- Vad hade du kunnat göra annorlunda?

- Inget, jag står för det jag gjort.

- Har du någon kontakt med någon i klubben idag?

- Nej, ingen.

- Vad tycker du om Jens ”Flickan” Åberg, egentligen?

- Skön kille, men dålig golfspelare som fan!

- Hur känns det i Rotebro inför säsongen?

- Det känns jättebra. Kvalitén är bättre än i höstas med nya spelare och bättre träningar.

- Hade du räknat med en plats i startelvan till premiären?

- När jag klev på bussen trodde jag det, det har gått bra ända sen Akropolismatchen.

- Vem är den bäste United eller Rotanspelare du spelat med?

- (Guffen nickar mot mig)

- Var inte Hailab bra?

- Jo, för fan! Skriv det! Hailab var riktigt jävla bra.

- Hur gärna vill du vinna ”el clasico”?

- Det går inte att beskriva med ord, jag tänker göra något framför deras bänk om jag gör mål, typ kyssa klubbmärket.

- Tänker du sno en straff om vi får en?

- Ja! Ge mig den!

- Vem är snabbast, du eller David Gustavsson?

- Svårt, jag såklart. Han har aldrig sprungit om mig i alla fall. Jag gör 11.30 på hundra meter.

- Är du orolig för att Haga kommer försöka skada dig om du fortsätter hålla honom utanför startelvan?

- Man vet aldrig, han kanske skadar Jonas istället.


- 10 snabba:


- Grabben eller Cribba? Inga kommentarer

- Paul Lindholm eller Anders Limpar? Anders såklart

- Skinnaråsen eller Vallen? Skinnaråsen

- Stoneface eller Guffen? Stoneface

- Springa eller skratta? Skratta

- Åsén eller Hedman på 500-lappen? Hedman

- Säll eller Danne? Danne

- Alltidunited eller Rotanbloggen? Rotanbloggen

- Rotanbloggen eller Rotanbloggish? Rotanbloggish

- Serieseger eller Derbyseger? Derbyseger


Guffen har äntligen hittat hem. I premiären mot Kvarnsveden blev det mål direkt och vi vågar lova att det inte var det sista målet vi sett från nr 5:s fötter i år. Ett drömscenario vore såklart att det kommer redan imorgon. Då är det nog fler än Rotanbloggen som kommer jubla när Guffen hyschar Sauron, förlåt Lindholm.



1 kommentar:

  1. Hahaha va ere för snack om att d alltid e Haga som skada någon utav oss, låt oss skada den jäveln istället haha :!! // Jonas

    SvaraRadera