ANSVARIGA UTGIVARE

Johan Hedman och Mattias Åsén följer Rotebro IS FF:s väg upp till division 1


torsdag 28 april 2011

Nej, nu får det vara färdigfestat!

Det är inte lätt att vakna upp ur en dröm och acceptera att man är tillbaka i verkligheten. Men det är absolut nödvändigt. Annars kan man lätt hamna i en mardröm. Verkligheten på måndag är Gamla Upsala på bortaplan. Vinst där och en dröm om division ett kan börja näras.

Ju större fest desto större brukar baksmällan tendera bli och efter måndagens brakfest på Skinnaråsen med derbyvinsten som huvudnummer, är risken att åka på ett bakslag mot GUSK nu på måndag överhängande. Detta får inte ske och därför gäller det, tråkigt men sant, att glömma vinsten mot United för att kunna ställa om fokus till nästa drabbning. Om vi ska visa att vi är ett topplag i år så måste vi också kunna visa att vi kan hantera framgångar. En vinst mot GUSK på måndag skulle innebära att vi har fått en ganska så bra start på serien och med tanke på hur jämn Division 2 Norra Svealand ser ut att bli i år så kan en bra start betyda mycket.

Så av med festkostymen och på med blåstället, för nu är det bara att fortsätta kämpa så att vi får anledning att fira igen. Festkostymen har inte hängts in i garderoben för att stanna där särskilt länge!

P.S. Speaker Marcus Mårtensson vill, genom Rotanbloggen, officielt be Sollentuna Uniteds kapten Jens Åberg om ursäkt för sitt plumpa skämt om Matchens Lirare efter El Clasico i måndags. Enligt uppgifter ska många ha tagit illa vid sig och som den godhjärtade människa Marcus är så vill han bikta sig inför pastor Rotanblogg. Så förlåt Jens hälsar Marcus!

2 kommentarer:

  1. Tja jonte här!
    Så många av er märkte så var det grymt vemodigt att ta det beslutets som var tvungen att tas! Visa Av er vet hur det ligger till andra inte!
    Jag har ställt till det för mig utan att gå in i detalj och måste försöka reda upp min röra! Då jag har två små killar och vi märker på den stora (3 år) att han börjar må dåligt över situationen fanns det inget val!
    Jg måste lägga all kraft på att få mina killar att ha det så bra som möjligt men även få mig själv att må bra!
    Det har varit en otroligt rolig resa att ha varit med på, jag kom upp när vi låg i 6an och har tro det eller ej spelat nån match varje år!
    Jag ska försöka komma upp till varje match, ni är ett grymt bra gäng och det kan räcka långt :)
    Ett av mina tråkigaste beslut men nödvändigt!

    Jonte

    SvaraRadera
  2. Vinner ni mot GUSK så är det serieledning! Gäller att spela lika kompakt och uppoffrande som mot United. Bestämdhet i backlinjen - och bara rensa undan bollen i hela första halvlek så ni undviker onödiga baklängesmål. Inget finlir då årets GUSK verkar leva högt på att utnyttja motståndarnas misstag.
    Sen i andra halvlek när matchbilden satt sig och ni är inne i matchen så lyfter ni gradvis spelet och gör segermålen i andra halvlek istället.

    SvaraRadera