ANSVARIGA UTGIVARE

Johan Hedman och Mattias Åsén följer Rotebro IS FF:s väg upp till division 1


söndag 17 april 2011

Intervju med bloggishstjärnan Tomas Amanuel


Det slog ner en bomb i bloggvärlden igår när Rotanbloggish.wordpress.com öppnades av Rotanprofilen tillika Håkan Hellströmfantasten Tomas Amanuel. Rotanbloggen är självklart först på plats för att se vad det är för något som fallit ner från Tenstahimlen. Här får ni en exklusiv och ocensurerad intervju med mannen på allas läppar.




- Du har i dagarna startat en broderblogg till den redan legendariska bloggen Rotanbloggen. Namnet är Rotanbloggish, vad vill du berätta i bloggen?
- Tjuu, ja det stämmer. Rotanbloggish är skapad för att ge en lite extra krydda i rotanfansen vardag. Man ska få en bredare synvinkel av vad som sker runt omkring laget. Man kan räkna med att få en lite råare blogg med mycket skandaler, lite kriminalitet & en hel del fotbollsgodis.

- Hur mycket inspiration hämtar du från dina idoler Mattias Åsén och Johan Hedman?
- Ingen alls.

- Vilka kommer att läsa din blogg (förutom Rolle)?
- Det är väl framförallt Rotanfansen som min blogg riktas mot, men även folket utanför tullarna som kan tycka att svenskan blir lite för avancerad i vissa inlägg på rotanbloggen (därbland min gode vän Rolle).
Kan vi sluta med blogg frågor nu å fokusera på artisten bakom skärmish bruur?

- Är vi konkurrenter eller samarbetspartners egentligen (tänk igenom ordentligt innan du svarar, vi har en del makt i klubben)?
- Vi är bloggbröder, va äre frågan om mannen ?

- Vem kommer att hängas ut mest i din bloggish (förutom Rolle)?
- Jonas mamma

- Vad använder du för stavningsprogram?
- Jävla rassar

- Dina närmaste i laget är knappast kända för sin språkliga talang – kommer du att kunna bedriva bloggen på egen hand?
- Jag ska försöka göra mig förstådd på svenska med lite hjälp utav KTH studerande Jonas Petros vid min sida. Funkar inte det får jag väl köra på lite engelska och swahili. Funkar inte det så för man göra annat än att läsa min blogg.


5 Snabba

- Sportchefen mumlar eller Rotanbloggen? Rotanbloggish
- Bortamatch eller borta match? Problem med frågan, men jag tar den där jag inte behöver mina Copa Mundial..
- Anfallsstjärna eller bloggstjärna? Anfallsstjärna
Håkan Hellström eller Jay-Z? Håkan
Roland Mendy eller ingen? ROLAND MENDY

Vi tackar Tomas för en intressant intervju och önskar honom samtidigt lycka till med sin nystartade bloggkarriär. Vi vill även informera Rotanbloggens läsare att intervjun inte är redigerad och att de språkliga felen helt faller på intervjuobjektet.

Rotanbloggen

1 kommentar: