ANSVARIGA UTGIVARE

Johan Hedman och Mattias Åsén följer Rotebro IS FF:s väg upp till division 1


fredag 28 maj 2010

Intervju med Jens Åberg "Fat people do have souls!"

Som ett sista uppsnack inför morgondagens match har Rotanbloggen fått en intervju med Jens "tjockisen" Åberg, lagkapten i Sollentuna United. Överraskande nog valde Jens så här timmarna innan match att helt backa från den dryga United-attityden som annars han och "Lill-Hitler" Terland gjort sig kända för. Vad är det som händer? Har United redan gett upp? Vad vet jag, en bra intervju är det i alla fall...




- Vad skulle en seger betyda för ditt lag?

En seger skulle innebära att vi lämnar Rotebro långt (5p) bakom oss i tabellen, dock förmodligen bara tillfälligt då Rotebro har ett mycket bättre lag än oss och i längden bör ta igen det. En seger skulle ändå vara något av det största jag har upplevt då ingen av oss någonsin tagit en sådan skalp.

- Motståndare ligger skadad och tar sig för huvudet, domaren blåser inte av, ni har ett kontringsläge; vad gör ni?
Av respekt för våra motståndare skulle vi självklart lägga ut bollen. Försiktigt dessutom då man inte vill riskera att träffa den fagre Mattias Åséns vackra blonda hårsvall som dominerar i publikhavet. Inte av fair-play-skäl utan snarare av vördnad, respekt, rädsla och beundran.

- Det har snart gått lika lång tid sedan Tureberg/United senast besegrade Rotebro som Dawit Isaac suttit inlåst i Eritrea. Är det ens möjligt att bryta sådana trender?

Jag ser det som ganska osannolikt. Chansen att Isaac blir frisläppt och får ett mysigt skadestånd är betyligt större än våra chanser att besegra storebror. Ett kryss vore en dröm, men knappast uppnåeligt.


- Vem bör man se upp med i ert lag? Potentiell derbykung?

Vi har egentligen ingen riktigt bra fotbollsspelare i vår trupp. De flesta är nog nöjda över att överhuvudtaget få deltaga i en sådan här tillställning och med handen på hjärtat; vi hoppas på att domaren är Starstruck och/eller gymnasielärare och därför förfördelar antingen legendaren Limpar, stjärncoachen Lindholmen efter 14-åriga Ruschenbruschen.

- Vilka Rotanspelare talas det om på Sollentunavallen under veckan? Vilka behöver ni hålla i extra strama tyglar?

Egentligen alla. Johan, Kalle,Lukas, Freddan, Karlsson, Alex, Danne.... det finns hur många stjärnor som helst. Viktigt att vi inte fokuserar för mycket på någon enskild då vem som helst kan kliva in och förpesta våran lördag. Men Johan är ändå den bäste jag sett på denna nivå..


- Många av spelarna som lämnat er har blivit viktiga spelare hos oss. Visst, ni kanske har bredare konkurrens, men samtidigt finns det någonting i Rotebro som ger ro för utveckling. Hur ser du på det?

Rotebro har en erkänt bra akademi som är grymma på att utveckla sina spelare. Pressen i United kan ibland bli överdriven och lätt pinsam, men i Rotebro har ni som sagt ett annat lugn som vi ärligt talat är ganska avundsjuka på. Vi kan bara be om att en dag få dom tillbaka när de är färdiga fotbollsspelare, förhoppningsvis så billigt som möjligt. Vi har ett för kortsiktigt tänk för att kunna utveckla talanger långsiktigt.


- Enligt rapporter har du legat på latsidan och gått upp "lite" i vikt på senaste. Är du avundsjuk på Unge Tunge eller är det bara sedvanligt United-tröstätande?

Jag är avundsjuk på Johan Hedman på fler än ett sätt,men ärligt talat så har jag kanske försökt fel väg när jag ”gödat” mig i form. Men varför i helvete fokuserar ni på det? Tjockisar är inte mindre värda! Visst, jag kanske lagt på mig ”nått” kilo, men jag är fortfarande bra, det säger i alla fall Anders och Paul. Fat people do have souls!

- Alla dina kompisar spelar i Rotebro. Känner du dig utanför?

Inga kommentarer

- Rotanbloggen blev tidigare i vår sågad på Unitedbloggen för sina få kommentarer på artiklarna. Numera är allt under 5 kommentarer på inläggen en ovanlighet. Hur känns det att vara Sollentunas näst mest lästa division 2-blogg?

Det är jobbigt, men vad kan jag säga? Bloggarna speglar helt enkelt kvalitén på lagen. Vad mer kan jag säga?


- Till sist: Hur slutar matchen? Målskyttar?

4-1. Johan gör 3, Kalle 1 och jag trycker in en med magen


Rotanbloggen tackar Jens för att han tog sig tid att ta upp handen från chipspåsen några minuter och bidrog till ett fint och kärleksfullt samarbete mellan bloggarna. Imorgon önskar vi dock honom och hans anhang minsta möjliga framgång

/Rotanbloggen

Fotnot: Vissa av svaren kan vara modifierade för att inte väcka anstött hos läsarna av Rotanbloggen



1 kommentar: